Waarom remarketing?

Er zijn legio redenen zijn waarom bezoekers op jouw website niet direct overgaan aankopen of tot een bezoek aan jouw winkel of showroom. Misschien zijn ze zich nog aan het oriënteren of willen ze meer informatie inwinnen op andere websites. Ook kan het zijn dat ze een vergelijking willen maken met wat concurrerende aanbieders. Soms worden mensen afgeleid door factoren van buitenaf. Denk bijvoorbeeld aan een telefoon die gaat of er belt iemand aan). Genoeg redenen dus waarom een websitebeoek in eerste instantie niets oplevert.

Dit is de reden waarom remarketing een zeer goede aanvullende tool is. De effectiviteit van Remarketing komt doordat jouw advertentiebudget alleen wordt besteed aan een geïnteresseerd publiek dat bekend is met jouw website of winkel. Deze mensen zijn immers al eens met jouw merk in contact geweest door een websitebezoek. Je schiet dus niet met hagel maar je bereikt geïnteresseerde personen met een relevante advertentie op het juiste moment.

Met remarketing trigger je eerdere bezoekers om opnieuw je website te bezoeken en tot aankoop over te gaan, of daadwerkelijk een bezoek te brengen aan jouw winkel of showroom. De kracht van herhaling zorgt ervoor dat mensen die jouw advertentie al een paar keer hebben gezien en hier op klikken eerder tot een bezoek of aankoop overgaan.

Het remarketing Netwerk bestaat uit ruim twee miljoen websites en meer dan 650.000 apps waar jouw advertenties kunnen worden getoond.

Remarketing campagne, media group holland, online media, online reclame maken, reclame MKB,

Niet alleen voor webshops

Maar ook voor zakelijke dienstverleners, reisorganisaties, makelaars en eigenlijk iedereen die online bezoek, leads en sales genereert kan remarketing waarde toevoegen.

Door je lijsten goed te segmenteren en na te denken op welke informatie ieder segment zit te wachten, krijgt je websitebezoeker relevante advertenties op het juiste moment te zien. Hierdoor is de effectiviteit van remarketing campagnes een stuk hoger dan bij reguliere targeting.

Remarketing irritant?

Bij het opzetten van een remarketing campagne is het van groot belang dat de vertoonde weergaves relevant zijn doordat alléén eerdere bezoekers van de website de herhalingsadvertenties te zien krijgen. Daarbij is het beperken van de weergavefrequentie en het bepalen van de gewenste periode dat de advertenties herhaald worden essentieel.